APROBATA HR: JAK BEHAVIO POMAGA DZIAŁOM HR PODNOSIĆ JAKOŚĆ OCENY PRACOWNIKÓW

NARZĘDZIE DLA HR GWARANTUJĄCE WYSOKĄ JAKOŚĆ OCENY OKRESOWEJ JUŻ OD PIERWSZEGO PROCESU!

Częstym problemem, pojawiającym się zwłaszcza w pierwszych procesach oceny pracownika po wdrożeniu nowego systemu lub jego optymalizacji, jest jakość ocen wystawianych przez menadżerów. Zdarza się, że są one zawyżane (bądź zaniżane) czy też mało zróżnicowane między pracownikami. Podobna sytuacja ma miejsce po wyborze nowego menadżera, który dokonuje oceny okresowej pracownika pierwszy raz w swoim życiu zawodowym.

Błędy w ocenianiu, które niekiedy popełniają menadżerowie, w praktyce skutkują poważnym ograniczeniem możliwości poprawy zachowań u pracowników do momentu zmiany systemu oceny/kryteriów.

By ułatwić motywowanie w firmie, stworzyliśmy specjalnie dla Opiekuna HR funkcjonalność Aprobaty HR. Umożliwia ona osobie z Działu HR przegląd statystyk ocen dokonanych przez poszczególnych oceniających, a następnie ich zaakceptowanie lub odrzucenie, co skutkuje subtelnym wezwaniem menadżera do dokonania ponownej oceny. Dzięki sugestiom Opiekuna HR, kierownicy o niższych umiejętnościach bądź bez doświadczenia w efektywnym ocenianiu pracowników mają szansę zweryfikować przyznane oceny, jeszcze zanim arkusze dotrą do podwładnych.

System Behavio precyzyjnie wskazuje Opiekunowi HR, którzy oceniający:

  • wpadli w pułapkę różowych okularów
  • nie wskazywali pracownikom obszarów do poprawy, unikając ocen niskich
  • stosowali zasadę "każdemu po równo"
  • nie zachęcali do przejawiania nowych zachowań wyróżniających

 

TO DO OPIEKUNA HR NALEŻY DECYZJA - WEZWAĆ MENADŻERA DO MODYFIKACJI CZY ZAAPROBOWAĆ OCENY

 

Ocena pracownika - aprobata

 

POZNAJ OPINIE NASZYCH KLIENTÓW NA TEMAT SYSTEMU BEHAVIO

"Dzięki wdrożeniu BEHAVIO, kultura naszej organizacji stała się zarządzalna i przynajmniej w części mierzalna."

 

Temat Cię zainteresował?

Close

Powiadom znajomych!